بر اساس این الگو در حدود 50 عنوان شغلی
با ماموریت مشخص تعریف شده و برای هر کدام یک شرح وظایف کامل با ذکر جزئیات تدوین
شده است.
یک چارت تشکیلاتی برای این پستها طراحی
شده که روابط آنها را مشخص می کند.
یک فهرست پیشنهادی برای تخصیص این پستها و
عنوانهای شغلی در زمان بحران تهیه شده بر اساس نزدیکترین شغل مرتبط در زمان
فعالیتهای عادی روزمره طراحی شده است.
بدیهی است بسیاری از جزئیات قابل اصلاح و
بازنگری هستند.
علاوه بر فرمهای شرح وظایف رنگ و طرح
جلیقه های شناسایی قابل انطباق با سلیقه ها و نیازهای مناطق هستند.
جهت یکسان سازی اصطلاحات و ثبت بهینه
اسناد و مدارک و کاهش اشتباهات و سوء استفاده ها فرمهای مخصوصی نیز برای استفاده
در شرایط بحران طراحی شده اند.
با این امید که خدمت کوچکی در جهت کاهش
عوارض حوادث ناخواسته کرده باشیم
ساختار فرماندهی بحران در بیمارستان
چارت تشکیلاتی:
-
تمام پستهای لازم برای مقابله با یک
وضعیت بحرانی در بیمارستان را مشخص میکند.
-
بدیهی است که تمامی افراد این پستها
همیشه در بیمارستان حاضر نیستند(مثلآ در نیمه شب یا تعطیلات ) ولذا باید در هر
موقعیت بحرانی بر اساس نیاز آن به ترتیب نیروها را در پست مربوطه قرار داد ( شاید
بعضی پستها اصلآ مورد نیاز در یک موقعیت خاص نباشند.) یا گاهی ممکن است به یک نفر
بیش از یک پست سپرده شود .
-
کار آمدی این چارت و نیز ساختار برنامه
باید بعد از هر بحران مجددآ ارزیابی شود تا در صورت نیاز اصلاح شود.
-
برای هر یک از پستهای چارت تشکیلاتی
باید یک فهرست از افرادی که در فعالیت روزمره همان کار را انجام می دهند آماده کرد
(البته این دلیلی برای آموزش ندادن به دیگران نیست.)
شرح وظایف:
-
استفاده از چارچوبها وشیوه های شناخته شده جهانی امکان ایجاد یک زبان مشترک
وتفاهم
عمومی بین افراد را بیشتر میکند .
-
حتی اگر تغییراتی در شرح وظایف هر پست
بنا به ویژگیهای هر مؤسسه یا وضعیت داده شود دو عنصر نباید تغییر کننند : 1- عنوان
پست 2- مسئولیت ( مأموریت) پست
توصیه ما این است که "شرایط احراز " نیز
برای تمامی این مشاغل تعریف شود